Klanttevredenheid is van een groot belang voor je onderneming

Het laatste ICT nieuws!

Klanttevredenheid is van een groot belang voor je onderneming

Voor veel ondernemingen is het zo dat je alleen omzet draait door het verkopen van producten en diensten aan je klanten. De klant is dan koning en je moet er alles aan doen om deze tevreden te houden. Op deze manier blijven ze bij je onderneming en stappen ze niet over naar een concurrent. Door de juiste kwaliteit te leveren aan je klanten en hierin niet te veranderen kun je zorgen voor klanttevredenheid. Het is van belang dat je ook blijft innoveren en verbeteren, dit vind de klant van een groot belang. Ook wil je soms komen met aanbiedingen, zodat de klant zich speciaal voelt. Dit valt ook onder marketing en het is van belang dat je altijd klantcontact houdt met de klanten. Klantenservice is daarom ook een van de belangrijkste onderdelen van een succesvolle onderneming. Wat is klantenservice? Kun je klantenservice uitbesteden? En wat zijn de kosten? Alle vragen worden behandeld en in dit artikel kun je daar meer over lezen.

Wat is klantenservice precies?

Klantenservice is de service die je geeft aan je klanten. Zo kan het zijn dat je vragen beantwoord van de klant, maar ook het oplossen van problemen valt hieronder. Daarnaast kun je ook informatie geven aan een potentiële klant. De klantenservice gaat via verschillende kanalen, zoals de telefoon, e-mail en sociale media. Door een goede klantenservice te hebben kun je de klant goed informeren. Hierdoor blijven ze bij je onderneming en is dit natuurlijk gunstig. Een klant vindt vooral menselijk contact van belang, zorg er daarom voor dat je hier iemand voor hebt die er gespecialiseerd in is. Geautomatiseerde berichten van een chatbot kan averechts werken en ervoor zorgen dat klanten overstappen naar de concurrent.

Kun je klantenservice uitbesteden?

Heb je weinig budget om iemand fulltime in dienst te nemen voor de klantenservice? Of weet je niet hoe je een goede klantenservice opzet? Dan kun je klantenservice uitbesteden en biedt dit veel mogelijkheden voor je onderneming. Zo kun je een derde partij zoeken die een specialisatie heeft op het gebied van klantenservice. Vaak doen ze de klantenservice van verschillende bedrijven en weten ze precies hoe ze dit moeten aanpakken. Hierbij maken ze gebruik van verschillende kanalen en kunnen je klanten altijd het gewenste contact hebben. 

Kosten klantenservice uitbesteden

De kosten van klantenservice verschillen natuurlijk per aanbieder. Wel is het van belang dat je een goede aanbieder vindt die ook een hoge kwaliteit kan leveren. Dit zorgt voor het hoogste rendement en dat je je klanten kunt behouden. Vaak werken deze partijen met een transparant kostenmodel en kun je kiezen voor een betaling per uur, maar ook per gesprek. Het betalen van een klantenservice per gesprek is ideaal als je niet vaak gebeld wordt door klanten.